Haiwan Melindungi Diri Daripada Musuh

Apakah ciri-ciri khas haiwan ini melindungi diri daripada musuhnya. Kalau anak dan telur mereka dibiarkan anak dan telurnya akan.


Pin On Aina

Haiwan Add to my workbooks 7 Download file pdf.

Haiwan melindungi diri daripada musuh. Sep 11 2015 BERDURI Kaktus Semalu KEGUNAAN. Jadual di bawah menunjukkan bagaimana tingkah laku khas sesuatu haiwan itu melindungi diri mereka daripada ancaman musuh. Badan yang bergulung sukar untuk dibuka atau dimakan oleh musuh Badan yang bergulung sukar untuk dibuka atau dimakan oleh musuh.

Cangkerang keras Kura-kura penyu 3. Oleh itu haiwan mempunyai ciri-ciri dan kelakuan khas bagi melindungi diri daripada cuaca panas. Cara haiwan melindungi diri daripada cuaca melampau Padankan.

Menghindarkan haiwan daripada memakannya BERACUN Buah pong pong Cendawan KEGUNAAN. Dec 03 2012 Menggulungkan badan Sesetengah haiwan menggulungkan badan untuk melindungi diri daripada musuh. Sesetengah haiwan mempunyai tingkah laku khas tertentu untuk menyelamatkan diri daripada serangan musuh.

Susu Tepung Dutch Lady Madu. BERKAKI PANJANG DAN BEROTOT KUAT. SAINS HAYAT TAJUK.

Haiwan Melindungi Diri Daripada Musuh Haiwan melindungi diri daripada musuh ID. Mar 28 2016 Cuaca melampau boleh menjelaskan aktiviti haiwan. Dapat menyebabkan kegatalan kepada musuh BERGETAH Pokok keladi Nangka KEGUNAAN.

Cara hidup haiwan di kawasan sejuk adalah seperti berikut. Ciri Ciri Khas Haiwan Melindungi Diri Daripada Musuh Lessons Tes Teach. Ini akan memastikan haiwan tersebut terus hidup dan mengekalkan spesiesnya bagi mengelakkan kepupusan.

PROSES HIDUP HAIWAN STANDARD PEMBELAJARAN. Learn vocabulary terms and more with flashcards games and other study tools. Susu Tepung Untuk Kencing Manis.

Susu Prenagen Untuk Ibu Hamil 4 Minggu. Layari dan langgan modul pembelajaran l. Menyebabkan musuh mati atau sakit MENGELUARKAN BAU Rafflesia Tembakau KEGUNAAN.

Dalam cuaca panas masalah utama yang dihadapi oleh haiwan ialah kehilangan banyak air. Haiwan X melindungi badannya yang lembut dengan memasukkan badan pada ciri khas Y. Tanduk Rusa kerbau 5.

Berlindung Dr Musuh T5. 2 days ago -Terdapat haiwan yang diliputi dengan sisik keras bulu tebal atau cangkerang keras untuk melindungi diri daripada musuh. -Contohnya buaya dan tenggiling mempunyai sisik keras bagi melindungi badannya daripada kecederaan.

Ciri khas tersebut terdapat pada bahagian atau permukaan badan haiwan Ciri-ciri khas haiwan contoh 1. HAIWAN MELINDUNGI DIRI DARIPADA CUACA MELAMPAU Susunan kumpulan. Paparkan banyak Paparkan sedikit.

Duri tajam Ikan buntal landak 2. Cara Haiwan Melindungi Diri Bagaimana haiwan melindungi diri daripada ancaman musuh ID. Sains Tahun 4 5 6 Ciri Ciri Dan Tingkah Laku Khas Haiwan Untuk Melindungi Diri Daripada Musuh.

TANDUK TAJAM DAN KUAT. MyGuru merupakan portal pembelajaran yang dibina selaras dengan keperluan silibus pelajar Tahun 1 hingga Tingkatan 5. Susu Kalsium Yang Bagus Untuk Orang Tua.

Papan mata ini berciri peribadi pada masa ini. Category Sains Tahun 5 Chang Tun Kuet. Dapat melukakan musuh BERBULU HALUS Lalang Daun tebu KEGUNAAN.

Proses Hidup Haiwan Other contents. Aug 25 2015 Haiwan mempunyai ciri-ciri khas dan tingkahlaku khas untuk melindungi dirinya daripada musuh. Hidup haiwan sering diancam oleh musuhnya bagaimanakah haiwan melindungi dirinya.

Ada haiwan yang mempunyai kaki yang panjang dan berotot kuat untuk membantunya berlari dan melepaskan diri daripada musuh. Start studying CARA HAIWAN MELINDUNGI DIRI DARI MUSUH DAN CUACA MELAMPAU. Cara Haiwan Melindungi Diri Daripada Musuh Tahun 5.

Dec 12 2015 Mencederakan atau membunuh musuh. Sisik keras Buaya tenggiling 4. Menghindarkan haiwan daripada.

Apakah ciri khas Y. Kongsikan Kongsikan oleh G12247869. Cara haiwan melindungi diri daripada musuh.

Sep 26 2017 ARAHAN. 213 CARA HAIWAN MELINDUNGI DIRI DARI MUSUH Kuiz rancangan mainan. 2 Menjelaskan dengan contoh melalui pemerhatian menerusi pelbagai media ciri dan tingkahlaku khas haiwan untuk melindungi diri daripada cuaca melampau.

Haiwan Memasukkan Anggota Badan. Dec 04 2017 Haiwan perlu menjaga telur anak-anaknya agar dilindungi daripada musuh dan bahaya. Melindungi diri daripada musuh.

Nyatakan ciri-ciri khas haiwan haiwan dibawah untuk melindungi diri daripada musuh 2. Cara haiwan melindungi diri daripada musuh Padankan. Ikan bilis dan gajah merupakan haiwan yang hidup dalam kumpulan bagaimana tingkah laku khas hidup dalam kumpulan membantu haiwan tersebut melindungi diri daripada musuh.

Haiwan X mempunyai ciri khas Y untuk melindungi diri daripada musuh. Berlindung Dr Musuh T5. Sains Hayat Add to my workbooks 2 Download file pdf Embed in my website or blog.


Pin On Aina


LihatTutupKomentar