Ciri Ciri Haiwan Duri Tajam

Mencederakan musuh yang mendekati. Ciri Ciri Haiwan Melindungi Diri.


Sains Sekolah Rendah Sains Tahun 4 Haiwan Melindungi Diri Daripada Bahaya

Aug 25 2015 Haiwan mempunyai ciri-ciri khas dan tingkahlaku khas untuk melindungi dirinya daripada musuh.

Ciri ciri haiwan duri tajam. PROSES HIDUP HAIWAN CIRI - CIRI DAN TINGKAH LAKU KHAS UNTUK MELINDUNGI. Kala Jengking Scorpion. Mar 07 2016 CARA HAIWAN MELINDUNGI DIRI DARI MUSUH 1.

Sedangkan bunganya yang indah berfungsi untuk menarik perhatian serangga untuk membantu dalam proses penyerbukan. Haiwan mempunyai ciri-ciri khas dan tingkah laku khas untuk melindungi dirinya daripada musuh. Https Techno Okezone Com Read 2016 02 21 56 1317592 Lima Hewan Ini Andalkan Duri Sebagai Proteksi Diri.

Cara Melindungi Diri How it protect itself. Apabila diserang landak menegakkan durinya untuk menakutkan musuh. Panjang Dan Penyamaran Berotot Kuat 6Tanduk 5Sisik keras dan Tajam Dan cangkerang Kuat keras Sesetengah haiwan mengeluarkan bau yang kuat dan busuk untuk menghalau musuhnya.

Kehidupan haiwan sering diancam oleh musuh. Sisik keras - Badan sesetengah haiwan diliputi oleh sisik keras. Sisik keras Buaya tenggiling 4.

Apakah ciri-ciri khas penyu untuk melindungi dirinya daripada musuh. Dan jika berhasil menancapkan bulunya maka lawannya akan terluka bahkan durinya tersebut akan menancap dan menempel di tubuh lawannya. Jenis Haiwan Yang Berduri Tajam.

CIRI-CIRI KHAS TUMBUHAN MELINDUNGI DIRI - Padankan. Haiwan seperti Rusa Kambing Kerbau dan seladang mempunyai tanduk yang kuat dan tajam. Sains Mengkaji Alam Dan Makhluk Ciptaan Allah Ciri Ciri Khas Haiwan Melindungi Diri Daripada Musuh.

1 Landak mengembangkan durinya untuk menakutkan musuhnya. A kuda b ayam c siput d rama-rama 4 Haiwan yang dapat memutuskan anggota badan untuk melindungi dirinya. Ikan bilis dan gajah merupakan haiwan yang hidup dalam kumpulan bagaimana tingkah laku khas hidup dalam kumpulan membantu haiwan tersebut melindungi diri daripada musuh.

Cangkerang keras Kura-kura penyu 3. Apakah ciri-ciri khas haiwan ini melindungi diri daripada musuhnya. Dec 04 2017 Nota Sains Tahun 5 Unit 3.

Duri CIRI-CIRI Tajam Tajam KHAS HAIWAN 7Berkaki 4. Terdapat 5 ciri khas dan 5 tingkah khas khas haiwan untuk melindungi diri daripada musuh. Ciri khas tersebut terdapat pada sifat fizikal haiwan atau tingkah laku khas haiwan untuk melindungi dirinya.

Duri-duri itu akan berdiri saat landak menghadapi ancaman dari predator. PROSES HIDUP HAIWAN image image image image image image image image image. A katak b arapaima c kerang d landak 2 Haiwan yang mempunyai ciri khas duri yang tajam a ikan buntal b helang c lebah d lipan 3 Haiwan yang mempunyai ciri khas menyamar.

Duri tajam menyakiti atau mencederakan musuh yang mendekatinya getah pada daun buah atau batang yang melekit dan menyebabkan musuh berasa gatal apabila tersentuh bulu halus boleh menyebabkan kegatalan apabila disentuh racun yang menyebabkan kesakitan atau maut jika dimakan bau busuk yang. Jul 04 2021 Haiwan mempunyai ciri-ciri dan kelakuan khas bagi melindungi dirinya daripada dimakan oleh haiwan lain atau diancam oleh manusia. Landak memiliki bulu berbentuk duri yang tajam dan kuat.

Nov 12 2012 Ciri khusus pada landak. Macam-macam Tumbuhan Berduri Sejati Spina Sejati duri tajam yang mencakup seluruh. Mar 13 2015 ciri khas haiwan melindungi diri daripada diserang musuh BERDURI TAJAM Ikan Buntal Diodon nichthemerus adalah haiwan dengan ukuran sedang untuk ukuran ikanIkan ini mempunyai kemampuan mengembangkan tubuh beserta duri-duri.

22 Questions Show answers. Haiwan mempunyai ciri-ciri khas untuk melindungi dirinya daripada musuh. -Terdapat juga haiwan yang mempunyai banyak duri tajam pada permukaan badannya.

Dec 12 2015 Ciri-ciri dan tingkah laku khas haiwan untuk melindungi diri daripada musuh. Ciri-ciri khas haiwan untuk perlindungan daripada musuh ditunjukkan di bawah. 1 Haiwan apakah yang mempunyai cangkerang.

Tanduk Rusa kerbau 5. Duri tajam - Landak mempunyai duri tajam pada badannya. Haiwan mempunyai ciri - ciri khas untuk melindungi diri dari pihak musuh.

Ciri - ciri khas. Hidup haiwan sering diancam oleh musuhnya bagaimanakah haiwan melindungi dirinya. 2 Ikan buntal mengembungkan badan dan mengembangkan durinya untuk menakutkan musuh.

Haiwan apakah yang melindungi diri daripada musuh menggunakan duri tajam. Sisik ini melindungi haiwan daripada dicederakan ketika diserang musuh. Mencederakan atau membunuh musuh.

Duri tajam Ikan buntal landak 2. Aug 11 2013 Ciri khusus tumbuhan mawar adalah batangnya memiliki duri tajam yang berfungsi untuk melindungi diri dari berbagai serangan musuh. Sesetengah haiwan tinggal di tempat yang sangat panas dan sejuk.

Ciri khas tersebut terdapat pada bahagian atau permukaan badan haiwan Ciri-ciri khas haiwan contoh 1. Duri Tajam Thorns MengulungkanBadan Curl up body Sengatan Bisa sting.


Haiwan Meindungi Diri Daripada Musuh Quiz Quizizz


LihatTutupKomentar